2011. május 9., hétfő

Használt olaj gond kipipálva


Őszintén: ti mit csináltok a használt sütőolajjal?
Nálunk nem keletkezik sok ilyen, de azért szerintem fél év alatt összejön olyan két liternyi. Eddig neszkafés üvegbe gyűjtögettem, mert annak széles a szája, és könnyű beleönteni. Aztán amikor félig megtelt, már gyűlöltem ránézni, erősen rátekertem a tetejét és kidobtam a kukába.
Álmélkodva hallgattam, hogy vannak olyan szerencsések, akik a munkahelyükön gyűjtik közösen, és a cég elviteti, és olyat is hallottam, ahol kétévente van veszélyes hulladék gyűjtés a kerületben.

De most a MOL kutakon (igen, a benzinkút!) leadhatjuk, és ők díjmentesen kezelik tovább. A városi benzinkutaknál érdemes próbálkozni, első körben száz helyen tudják fogadni az olajat. Aki májusban megy, kap egy olajtartót, amiben otthon gyűjtheti, é a kúton kicseréli a benzinkutas.
A használt olajat aztán megtisztítják, és biodízelt készítenek belőle.
A biodízel annyiban jobb a hagyományostól, hogy az égetésével keletkezett széndioxid nem haladja meg azt a mennyiséget, mint amennyi oxigént a növény termel amiből az olaj készül. Ezen kívül nem kell több ezer kilométerről ideszállítani az üzemanyagot, ezzel is jelentősen csökkentve a levegőbe kerülő károsanyag mennyiségét.
Hát, így került a MOL a zöld rovatba. Klassz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése